Wydarzenia kulturalne

Kulturalne SM

III edycja kampanii „SM – Walcz o siebie”

Według szacunkowych danych w Polsce na stwardnienie rozsiane choruje 45 tys. osób. Właśnie tej grupie pacjentów oraz całemu społeczeństwu dedykowana jest już trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii „SM – Walcz o siebie”. W tym roku idea kampanii skupia się wokół hasła: „Musisz walczyć, bo stawką jest Twoje życie...”. Jej celem jest kontynuowanie dyskusji na temat sytuacji pacjentów z SM w naszym kraju, ale także przypominanie również samym pacjentom, zwłaszcza tym nowo zdiagnozowanym, że właściwe leczenie i specjalistyczna rehabilitacja rozpoczęte na wczesnym etapie choroby, coraz częściej dają choremu szansę na normalne funkcjonowanie. W ramach kampanii powstał 30 sekundowy spot telewizyjno-kinowy, którego bohaterami są pacjenci  z SM. Jednym z nich jest Ernest Wójcik:

Razem z innymi pacjentami pokazujemy naszą codzienną walkę o najważniejsze w życiu sprawy. W przewrotny sposób porównujemy je do wyczynów sportowych. Należy pamiętać, że dla nas chorych, niekiedy proste czynności mogą okazać się tak dużym wysiłkiem jak dla sportowców walka o medal.

Więcej informacji o kampanii znajaduje się na stronie www.sm-walczosiebie.pl